Digital bogføring

Digital bogføring er en moderne, effektiv metode til håndtering af økonomiske transaktioner. I modsætning til traditionelle metoder med manuelle optegnelser, bringer digital bogføring en række markante fordele for bogholdere: 

Elektroniske registreringer

Overførelse af varelinjer

Opbevaring og administration af historisk data

Virksomheder og organisationer i alle størrelser og brancher ser ind i en fremtid, hvor digital bogføring bliver et lovkrav.

Dette kan nemt gavne branchen, da bogholdere og revisorer kommer til at drage fordel af den øgede effektivitet og nøjagtighed, som digitaliseringen og automatiseringen vil medføre.

Hvis du ikke allerede nu efterlever den nye bogføringslov, vil du bl.a. kunne opleve:

Mindre risiko for manglende dokumentation

Mere frigivet tid pga. mindre manuelt arbejde

Flere strømlinede arbejdsprocesser pga. automatiseringer

Det betyder i sidste ende, at du har mere tid til at analysere dine kunders finansielle data, hvilket kan bidrage til strategisk beslutningstagning i kundens forretning.

Med andre ord bliver du som bogholder i endnu højere grad en hjørnesten i fremtidens digitale virksomhed.

Fra pen og papir til digital bogføring

Bogføringsloven i Danmark kræver nu, at virksomheder skal benytte digital bogføring. Det betyder i første omgang, at alle regnskabspligtige virksomheder skal indberette årsrapport til Erhvervsstyrelsen via et digitalt bogføringssystem (gældende fra 1. januar 2024). Hertil er der krav om, at det digitale bogføringssystem gør det muligt for virksomheden at registrere transaktioner og at opbevare registreringer og bilag på en server enten hos udbyder eller en anden tredjepart. Loven er trådt i kraft fra 1. januar 2023 og vil løbende blive håndhævet i forskellige trin frem til 1. juli 2026.

Det betyder, at det gradvist frem til 2026 vil være et lovkrav at kvitteringer, bilag, fakturaer mm. går fra pen og papir til digitale filer.

Med sagsstyringssystemer som Ordrestyring ved hånden kan du hjælpe dine håndværkerkunder i overgangen fra pen og papir til digitalisering af bl.a. timesedler såvel som kunde- og leverandørfakturaer. Det er nemt at komme i gang med, og det overholder den nye bogføringslovgivning – så er der styr på bogføringen

Digital bogføring på farten: En fordel for håndværkere

Selvom der er mange fordele forbundet med digital bogføring, er det ikke alle, der synes lige godt om det i starten. At lære at arbejde digitalt er en udfordring for nogen, men vores erfaringer viser, at selv folk der ikke er vant til at arbejde i apps og på PC, hurtigt kan lære de nye digitale rutiner. Dette gælder især, hvis de introduceres til et system, der er overskueligt, brugervenligt og intuitivt. 

Håndværkeres feedback på en digital løsning som Ordrestyring er positive. De fokuserer på, at fordelene langt overstiger de tilvænningsudfordringer, de kan opleve i opstartsfasen.

Det er en god idé at vælge en digital bogføringsløsning, der spiller sammen med dit sagsstyringssystem, er nem at bruge og kan tilpasses din branches behov og arbejdsrutiner.

Derudover kan der være fordele ved at give folkene i marken træning og støtte til at lære at bruge det digitale system effektivt. Så slipper bogholderen for at forstyrre dem, der har fakturerbare timer, med at indsamle detaljer manuelt, inden fakturaer kan udarbejdes og sendes. 

Ordrestyring er en digital løsning, der samler alt for dig ét sted. Med vores intuitive system får I nemt alle detaljerne med, så I kan sparre tid på unødvendige opfølgninger – så er der styr på det!

Gør digital bogføring
tilgængelig for håndværkere

Når digital bogføring er implementeret korrekt og tilpasset virksomhedens behov, er det en fordel for virksomheden på mange niveauer. Det bliver lettere at administrere økonomiske transaktioner, samtidig med at du sparer tid og penge ved at fjerne manuelle arbejdsbyrder. 

Det er vigtigt at huske, at digital bogføring ikke kun handler om at bruge computer og software, men også om at have de rette værktøjer og ressourcer til at implementere digitaliseringen og automatiseringen på effektiv og anvendelig vis.

Hos Ordrestyring har vi designet en løsning til netop det! Med vores sagshåndtering får håndværkeren det fulde overblik i ét system, herunder:

Kalender med overblik over dagens opgaver

Oplysninger på og kontakt med kunder

Oprette og sende ordrer og fakturaer

Planlægning af større opgaver

Håndtering af materialer og leverandører

Læs hvad vores kunder siger om os:

5/5
5/5
5/5

Hør hvorfor mester bruger Ordrestyring

Vi arbejder med andre systemer

Integrationer

Gode partnerskaber er vigtige for os. Det er derfor vi har slået os sammen med de bedste i branchen.

Din Ordrestyring arbejder sammen med de værktøjer, du har størst gavn af:

visma economic logo sort
Uniconta logo
Keatech logo
Rackbeat logo
Jublo logo
Zenegy logo
Equity Credit Management logo
ABAX logo
klarcalc logo

Vil du se, hvordan det virker? Bestil en uforpligtende demo.

Få en gratis 30 minutters online demo og se hvad Ordrestyring kan gøre for din forretning.

Hvordan kan vi kontakte dig?

Vil du se, hvordan det virker? Bestil en uforpligtende demo.

Få en gratis 30 minutters online demo og se hvad Ordrestyring kan gøre for din forretning.

Hvordan kan vi kontakte dig?