Virksomheden Finn L. & Davidsen har på blot et enkelt projekt fundet en difference på 140.000 kroner med automatisk fakturakontrol hos KlarPris.
Hele 83 procent af virksomhederne inden for byggeri og anlæg oplever at modtage fakturaer med fejl, viser en ny undersøgelse. Det er særligt et problem for små byggevirksomheder – og løsningen hedder digitalisering, lyder det fra en forsker på området.
Den enkelte indkøbs- eller økonomiansvarlige skal selv sikre, at fakturaerne indeholder de korrekte og nødvendige oplysninger, hvilket nogle gange glipper.
Det kan være et omfattende arbejde, at finde hoved og hale i, hvilke rabataftaler man har med den enkelte grossist med årsbonus, onlinerabat, specialrabat på enkelte varegrupper osv.
Tidligere brugte Lasse Houengaard fra virksomheden Finn L. & Davidsen adskillige timer hver uge på at kontrollere fakturaer på et årligt materialeindkøb på 30 millioner kroner. Han mener, at det er en selvfølge, at fakturaer skal kontrolleres på linjeniveau, når der indkøbes for så store beløb.
Lasse Houengaard oplever ofte, at der er fejl på fakturaer. Disse fejl kan ofte skyldes, at en vare på bestillingstidspunktet er en lagervare, men at varen så bliver lavet om til en skaffevare – Dette skaber en difference på fakturaen i forhold til den gældende prisaftale.
Virksomheden Finn L. & Davidsen brugte tidligere økonomisystemet C5 til at kontrollere fakturaer. Men det var svært at håndtere flere forskellige prislister/rabataftaler – og de skulle selv stå for løbende at opdatere disse aftaler.
Finn L. & Davidesen er nu begyndt at bruge KlarPris fakturakontrol og allerede på det første projekt, blev der fundet en difference på 140.000kr. Systematikken i fakturakontrollen er nu så forenklet, at de føler sig trygge ved at sætte deres bogholder til at styre fakturakontrollen, fortæller Lasse Houengaard.
Nu fungerer fakturakontrollen nemt og automatisk, fordi de med KlarPris systemet har mulighed for at tjekke alle prislister, da KlarPris automatisk håndterer opdateringen af flere forskellige prisaftaler og rabataftaler. Med et enkelt klik er alle rettelser til den enkelte faktura samlet, så de kan sendes videre til afsenderen af fakturaen til korrektion. Nu ved vi, at det hele stemmer og abonnementsprisen for KlarPris fakturakontrol er allerede givet godt ud, fortæller Lasse Houengaard.
Læs her, hvordan Finn L. & Davidsen har automatiseret deres fakturakontrol
Del på sociale medier:
Få en gratis 30 minutters online demo og se hvad Ordrestyring kan gøre for din forretning.
Hvordan kan vi kontakte dig?
Få en gratis 30 minutters online demo og se hvad Ordrestyring kan gøre for din forretning.
Hvordan kan vi kontakte dig?
Få en gratis 30 minutters online demo og se hvad Ordrestyring kan gøre for din forretning.
Hvordan kan vi kontakte dig?
Få en gratis 30 minutters online demo og se hvad Ordrestyring kan gøre for din forretning.
Hvordan kan vi kontakte dig?
Få en gratis 30 minutters online demo og se hvad Ordrestyring kan gøre for din forretning.
Hvordan kan vi kontakte dig?
Få en gratis 30 minutters online demo og se hvad Ordrestyring kan gøre for din forretning.
Hvordan kan vi kontakte dig?
Få en gratis 30 minutters online demo og se hvad Ordrestyring kan gøre for din forretning.
Hvordan kan vi kontakte dig?
Få en gratis 30 minutters online demo og se hvad Ordrestyring kan gøre for din forretning.
Hvordan kan vi kontakte dig?
Få en gratis 30 minutters online demo og se hvad Ordrestyring kan gøre for din forretning.
Hvordan kan vi kontakte dig?
Få en gratis 30 minutters online demo og se hvad Ordrestyring kan gøre for din forretning.
Hvordan kan vi kontakte dig?
Få en gratis 30 minutters online demo og se hvad Ordrestyring kan gøre for din forretning.
Hvordan kan vi kontakte dig?
Udfyld formularen. Så kontakter vi dig og aftaler en tid, der passer dig.
Få en gratis 30 minutters online demo og se hvad Ordrestyring kan gøre for din forretning.
Hvordan kan vi kontakte dig?
Få en gratis 30 minutters online demo og se hvad Ordrestyring kan gøre for din forretning.
Hvordan kan vi kontakte dig?