Tips til markedsføring
i lokalområdet

De følgende råd handler om at gøre dig kendt i dit lokalområde. Både ved hjælp af traditionelle og lidt mere utraditionelle metoder. Det er vigtigt, at din virksomhed er synlig. Derfor fokuserer vi her på de ting, som du kan gøre for at din virksomhed bliver mere synlig i hverdagen.

1. Logo på tøj

Måske en no-brainer. Men sørg for at dit logo er trykt på dit arbejdstøj. Det giver tryghed, fordi kunden kan se, hvor du kommer fra. Desuden giver det god reklame, når du og dine medarbejdere bevæger jer rundt på byggepladser, i byggemarkeder, på gader og stræder, i supermarkeder m.v.

2. Logo på din firmabil

I tråd med ovenstående, så sørg for at få dit logo og kontaktinformationer smækket på bilen.

Når du kører rundt i lokalområdet vil bilen være en rullende reklamesøjle. Også når den holder stille, vil den arbejde for dig.

Prøv eventuelt også at sætte et logo på taget – især hvis du arbejder meget i storbyer. Dét giver blikfang opad og velegnet ved etagebyggeri.

3. Parkér din bil på befærdede gader

Når dagen er omme og du skal hjem, så overvej at parkere din firmabil et sted, hvor den bliver set – igen det er gratis eksponering.

4. Brug altid byggepladsskilte

Selvfølgelig skal du skilte med dine større opgaver. Men overvej også at gøre det ved de mindre opgaver. Skiltet skal være minimum 1 x 1,5 meter og indeholde logo, firmanavn, hjemmeside, telefonnummer og eventuelt en lille fængende tekst:

• Her arbejder murer-Mads på at give familien et mere solidt hjem
• Vi isolerer, så du kan holde varmen
• Vi sætter strøm til det hele
• Vi dækker taget
• Etc.

5. Sæt et banner på stilladset

Hvis du benytter dig af et stillads, så få lavet et banner, som du kan sætte op på stilladset. Igen bør det være med logo, firmanavn, hjemmeside og telefonnummer. Brug eventuelt også her en lille fængende tekst, som ovenfor.

6. Sæt en stander på gaden, hvor du arbejder

Hvis du en enkelt dag arbejder i en lejlighed el.lign., hvor det ikke er muligt at opsætte større skilte eller bannere, kan det være en fin idé at have et mindre skilt du kan stille op på vejen eller fortovet. For eksempel et A-skilt, som man kender det fra avisskilte.

7. Sæt logo på ”kontoret”

Hvad enten du har et rigtigt kontor/værksted eller du driver forretningen fra privaten, så få opsat et skilt med dit firmanavn. Det kan være et skilt over døren, et stort klistermærke på postkassen eller hvad der nu er muligt.

Sørg for, at dine kunder ved, at det er HER du holder til. Chancen for at de kigger forbi en dag for at spørge dig om noget er nu reelt til stede.

8. Gå i lyserødt arbejdstøj

Og så til et måske lidt mere utraditionelt tip for de vovede. Hvorfor skal arbejdstøj være blåt, sort, hvidt eller gråt? Hvorfor kan det ikke være lyserødt eller lilla. Eller ternet? Når du skiller dig ud på denne måde, vil du skabe opmærksomhed – også i kundernes underbevidsthed og de vil huske dig tydeligt på grund af farven – eller mønstrene – på dit tøj.

9. Visitkort skal ud til kunderne og ikke blot ligge i æsken

Det er nok en af de mere klassiske måder at markedsføre sig selv og virksomheden på – men sørger du egentlig for at få uddelt dine visitkort? For en ting er sikkert, de virker ikke, når de ligger i æsken. Kun når de er ude og arbejde iblandt folk. Derfor handler det om at uddele sine visitkort til flest mulige mennesker. Tænk på dig selv som en ’visitkort-ninja’: kast om dig med dine visitkort og vær sikker på, at alle du møder har dit kort.

Her er et lille regnestykke. Hvis du deler 1000 kort ud på en måned og 5 % beholder det, så er det 50 kunder hver måned, som beholder dit visitkort – det giver 600 kunder om året. 600 potentielle kunder, som nu har dit nummer lige ved hånden, hvis de mangler en håndværker.

Del på sociale medier: 

Del på facebook
Del på twitter
Del på linkedin

Vil du se, hvordan det virker? Bestil en uforpligtende demo.

Få en gratis 30 minutters online demo og se hvad Ordrestyring kan gøre for din forretning.

  • Gratis demo når det passer dig
  • Helt uforpligtende
  • 14 dages gratis prøveperiode

Hvordan kan vi kontakte dig?