facebookpixel

Tømrermester har fået hænderne fri

Efter nogle år som selvstændig gik det op for tømrermester Mads Stadsgaard, at han skulle have hjælp til at skaffe sig det nødvendige overblik i sin tømrervirksomhed. En freelance bogholder kom ind for at aflaste ham, og det gik egentligt fint, indtil han fandt ud af, at han stadig ikke havde det overblik, han efterlyste. Ordrestyring blev den endelige løsning, og det har i den grad frigjort kræfter i den lille virksomhed.

”Jeg kan virkeligt godt lide at have medarbejdere. Jeg har fundet ud af, at når jeg bidrager med noget positivt til deres hverdag, så er det en rigtig god fornemmelse. Vi har valgt at fokusere på tagrenoveringer og på udskiftning af døre og vinduer, og når vi står op om morgenen handler det om, at vi har en tilfreds kunde. Det er primært private kunder vi har,” fortæller Mads Stadsgaard.

Mads Stadsgaard gør ikke meget ud af at markedsføre sig. Det handler meget om anbefalinger fra den ene kunde til den anden.

”Vi bestræber os på at have en ordentlig planlægning, en god kvalitet og aflevering til tiden. Og det kan vi kun styre, hvis vi har et rigtigt godt værktøj til at styre det med,” siger han.

Minimering af spildtid

Så for at få de gode anmeldelser fra kunderne, har virksomheden digitaliseret med Ordrestyring, der også informerer om, hvornår folkene skal være hos kunderne, hvad de skal udføre af opgaver, hvad de skal have med, og hvornår de skal være færdige. Samtidig ligger den næste opgave klar. Det er minimering af spildtid.

Inden Mads Stadsgaard fik Ordrestyring, havde han udfordringer med at styre de små opgaver, der skulle fylde ud mellem de øvrige. Det gjaldt materialeforbrug, som skruer, karmskruer, fugemasse mv. Alle de små ting og mængder, som ikke blev registreret på sagerne.

”Det kunne hurtigt blive til 50.000 kroner. Jeg fik et chok, da jeg så, at det på et år løb op i 300.000 kroner. Det stemte ikke overens med de registreringer, vi havde lavet. Det var den største årsag til, at vi skiftede til Ordrestyring, fortæller Mads Stadsgaard.

Vil ikke undvære familielivet

Selvom Mads Stadsgaard kan lide at have travlt, insisterer han på et familieliv med sine to små børn. Det kan han i dag med ordrestyring som timesags-motor. I dag vil Mads Stadsgaard ikke undvære Ordrestyring, fordi han får et godt overblik over timeforbrug, materialeforbrug mv.

”Jeg kan følge med i projektet hele tiden, og se hvor langt vi er. Jeg kan ikke sige, at der er noget jeg kan undvære. Det er svært at sætte kroner på, hvor meget jeg sparer hver måned. Der er økonomiske fordele, og der er styr på tid og materialer. De 300.000 kroner vi købte ind for før, er for længst tjent ind. Min bogholder er er gået ned i tid, og min egen tid, som er rigtig vigtig, har gjort at jeg kan spille fodbold med ungerne i weekenden.”

Alle medarbejdere bruger Ordrestyring.dk

Alle virksomhedens svende bruger Ordrestyring rigtigt meget. Montagevejledninger, billedregistrering, timeregistrering, materialer. De kan finde informationer hurtigt og samme sted.

”Til de virksomheder derude, som tror, at de kan klare sig med pen og papir, de får det rigtigt svært i fremtiden. Deres kolleger ude i marken vil overhale dem med 100 længder. De vil være hurtigere og bedre. De vil kunne måle på deres arbejdsindsats, og de vil komme til at tjene penge på det, de laver. Så er der kun en ting at gøre, nemlig at blive digitale”. Så kontant kommer det fra den erfarne bogholder, Patricia Nørrelund.

Digitalisering ind under huden

Patricia Nørrelund startede som bogholder for mange år siden, da hendes ægtefælle synes det kunne være interessant at få en el-installatørvirksomhed. Den voksede sig hurtigt større og derfor blev det Patricia, der tog sig af bogholderiet.

”Behovet for digitalisering kom hurtigt, og her kom Ordrestyring ind i billedet for mig.

Jeg foretrækker at mine kunder arbejder i Ordrestyring, dels fordi jeg kender det vanvittigt godt, og dels fordi jeg bruger en del tid på at sætte mig ind i nye funktioner, der løbende kommer med nye opdateringer,” siger hun.

”Når jeg kigger på, hvad der ellers findes af systemer og programmer, så synes jeg, at Ordrestyring er ret langt fremme i skoene. De er med på nye tiltag, og de er åbne for, hvis man godt kunne tænke sig at få nogle ændringer med. De lytter til, hvad man siger,” fortæller hun.

Et stort rod og spild af tid

Daniel Hansen er murermester i sit eget mindre firma, Murermester Hansen ApS:

”Før i tiden i tiden var det sådan, at hver eneste gang jeg modtog en faktura eller et bilag fra mine forskellige leverandører, så printede jeg det ud og satte det ind i en mappe. Jeg skulle sidde og holde styr på alting. Det var så rodet og så forvirrende og jeg spildte enorme mængder af tid. Det at blive digitaliseret, har gjort det meget bedre og meget, meget nemmere. Ting jeg før brugte flere timer på, kan jeg nu gøre på fem minutter,” siger han.

Digitalisering er guld værd

Patricia Nørrelund er kvinden, der bl.a. har fået Daniel Hansens firma digitaliseret. Hun siger:

”Før kunne jeg rende rundt på et lager og finde mapper og bilag frem. Nu kan jeg søge i systemet og finde det på ingen tid. Det er helt bogstaveligt talt guld værd for virksomheden.”

Hun fortæller, at hun er vild med at komme ind i en ny virksomhed, hvor hele systemet er bygget på papir, og så få virksomheden digitaliseret. Det er en stor succes, når det sker, og det er en kæmpe tilfredsstillelse at se det fungere, og at se tingene blive meget nemmere.

”Ordrestyring kan det hele, som en mellemstor virksomhed har brug for. De kan se, hvordan virksomheden drifter, hvordan deres medarbejdere performer, hvordan deres afdelinger gør det. De kan få økonomien ind og ud hurtigt, og systemet arbejder 100 procent sammen med alle gængse økonomisystemer og lønsystemer. Ordrestyring kan så mange ting. Derfor er jeg så glad for det, og jeg kan virkelig anbefale det,” siger hun.

Del på sociale medier: 

Share on facebook
Facebook
Share on email
Email
Share on linkedin
LinkedIn

Vil du se, hvordan det virker? Bestil en uforpligtende demo.

Få en gratis 30 minutters online demo og se hvad Ordrestyring kan gøre for din forretning.

Hvordan kan vi kontakte dig?