Vi samler på glade kunder
”Jeg ved, hvor jeg tjener pengene med Ordrestyring”
Jonatan Wissing er manden bag Vangede Byg, som startede i 2009. Det startede med Jonatan som kloakmester, som slog sig sammen med en installatør. Den beslutning førte til etableringen af Vangede Kloak & VVS. Hovedparten af opgaverne i de to selskaber er om- og tilbygninger af enfamilieshuse i Nordsjælland. I dag tæller virksomheden omkring 20 ansatte.
Ordrestyring gør administrationen nem
Jonatan Wissing er en mand med mange jern i ilden – og mange meninger om, hvordan man driver en forretning.
“Jeg er hele tiden motiveret af den næste målsætning. Jeg ville dø, hvis jeg fik en statisk forretning,” fortæller Jonatan. “Derfor bliver jeg også nødt til at tage nogle sager indimellem, som jeg taber penge på. Og selvom jeg bliver vred over forløbet, lærer jeg også meget af det,” fortsætter han.
Jonatan regner med at udvide med en elektrikerforretning i det nye år – og ekspansionsplanerne kunne ikke lade sig gøre uden Ordrestyring.
“Det er helt klart motiveret af, at Ordrestyring gør administrationen nem. Jeg kan jo se i systemet, hvor jeg tjener penge, og hvor jeg ikke tjener penge.”

“Håndværkere uden timesagsstyring har kun en forestilling om, hvor de tjener deres penge, og den er langt fra altid rigtig. Men jeg ved, hvor jeg tjener pengene”
Jonatan Wissing
Vangede Byg
Anerkendelse fra Børsen
Økonomien er så god, at Vangede Byg for andet år i træk er blevet udnævnt til gazellevirksomhed af dagbladet Børsen. For at blive udnævnt, skal en virksomhed have kontinuerlig vækst i omsætning eller bruttoresultat.
“De to nomineringer kan jeg blandt andet takke Ordrestyring for,” fortæller Jonatan.
Der er forskel på at tro og at vide
“Håndværkere uden timesagsstyring har kun en forestilling om, hvor de tjener deres penge og den er langt fra altid rigtig. Men jeg ved, hvor jeg tjener pengene. F.eks. steg dækningsgraden på alle mine småsager – spjæld osv. – med 20%, efter jeg fik Ordrestyring. På de større entrepriser får vi også bedre betaling, fordi medarbejderne noterer alt ned i mindste detalje på appen. Faktisk er kunderne blevet mere tilfredse. Selvom de betaler for mere, end de gjorde før, er de glade fordi de kan se, at alle udgifter er dokumenteret,” fortæller Jonatan.